Klubbmesterskap ved Ånøyas bredder ble en stor kveld!

Postet av Melhus Idrettslag den 24. jun 2026


Årets kubbmesterskap samlet 24 løpere på Grønneset kvelden på St.Hansdagen. Av disse løperne var fire gjesteløpere + noen små flygende som stilte utenfor konkurranse.

Som mange år forut, var John vert og løypelegger. Fine og varierte løyper ble det som alle fikk besøk løpere. Løypene var komponert av 35 poster i skogen og det ble mange poster i alle løyper av slikt. Langløype hadde til og med fått trykt halve løypa på fram- og baksida av kartet, noe som gjorde lesbarheten mye bedre. Alle var svært tilfreds med løypene som hadde mange retningsforandringer og kryssinger.


Ellen Marie tester John`s hjemmelaget blåbærsuppe - nam nam.


John har utsøkt servering hvert år og årets meny var kanskkje enda mer storslått: Egenkomponert blåbærsuppe av selvplukkede blåbær med gode og søte tilsetninger. Bare denne gjorde susen i restitusjonsfasen for løperne. Saft og kaffe smakte også og i tillegg (om det ble tellet riktig) fikk vi pizza-boller, tre typer skuffkaker og pølse med brød. Må si deltagerne ble godt tatt vare på underveis i arrangementet!

Etter bespisning og mange gode samtaler, ble kvelden ble så avrundet med tradisjonell premieutdeling!


Seremonimesterne John og Hege er klare for premiutdeling!



Guro, Sondre, Magda og Edmund fikk premie etter iherdig innsats i nybegynnerløypa.



D35-64 besto av f.v. Kristin, Hege, Birgit. Ellen Marie og Trine. 


Oppskriftsmessig ble Hege sterkest denne gangen også. Vel 6 minutter etter var det bare seks sekunder som skilte Trine og Ellen Marie. Birgit og Krisitn fulget litt bak der igjen. Denne klassen samlet flest deltagere av alle i kveld. B-løypa var 2,3km lang.




Ingrid fikk sollide heiarop fra barnebarn på oppløpet. Med det sikret hun seg bestetida i C-løypa som var knappe 2km og som eneste deltager i D 65-, ble det seier i klassen også.




Aasmund løp B-løypa i klasse H13-16 og det ble seier med ei god tid!




Oskar løp i B-Trim- klassen. Det ble eisolid tid i B-løypa!





Frank Egil har her fått premie for sin andreplass i klasse H17-49 som hadde løype A på nesten 4km. Audun tok seieren med god margin, man hadde løpt tidlig og dratt hjem før de andre løp og lenge før premieutdelinga.



Klasse H50-74 f.v. Eivind, Jan Petter, Atle og Stein Ivar.


Nest eldste herreklasse løp B-løypa. Her imponerte Atle med ei superraske km-tid på under 10 minutter. 2,5 minutter bak kom Stein Ivar, så her gikk det unna. Litt lenger bak kom Jan Petter og Eivind.



Martin var ensom svale i klasse H75-. Han løp C-løypa på ei tid like bak Ingrid sin. Han savnet konkurrenter i sin klasse.




Nora Vold Hovde, Gaula løp i B Gjest-klassen på ei fin tid i B-løypa.




Jørgen Kalvå Flå, Gaula fikk bestetid i A-løypa og løp i klasse A gjest. I samme klasse løp Kristin og Frode Haugskott.


Etter premieutdelinga ble sluttstrek satt for en vellykket kveld på Grønneset. Det var også siste internløp i klubben før ferieavviklinga. Det betyr slettes ikke at det blir helt o-dvale. Mange drar til Sommerløpene i Nord-Østerdalen første helga i juli og her er det fortsatt plass til flere. Hege tar imot påmelding. Så blir det O-ringen i Sverige for noen senere i sommer.

Erlend og Martin skal til Oslo å løpe hovedløpet for yngre med Nydalen som arrangør. Det skjer 1.-2. august og fortsetter i dagene etter med o-leir.

Første internløp blir O6-er fra Lete 12. august med Martin som løypelegger.


Resultater fra kveldens klubbmesterskap leses på Brikkesys.

Livelox-spor kommer etter hvert.